Monday, April 4, 2011

Project 10 Pan - Lessons Learned

Three months with no (okay, I could have bought 3 items b/c I used 39) shopping of beauty stuff/cosmetics have gone by. My goal was to use up products before buying new stuff. Mostly from the care/cleansing range, my make-up close is rather small. By now, my bathroom cabinets are less crowded and I found (or re-discovered) some favorites. Here's what I have learned:
  1. Bulk buys are okay - as long as the products are either rather cheap and go under a high turnover (e.g. shower gel - I use the stuff from the drugstore, nothing fancy)
  2. Take your time to try out a new product - a facial cream for example may be used for 2-4 weeks until you know if its the real thing.
  3. Use shoppinglist/wishlists - mine is quite long, as I have not shopped that stuff for a while now. But it helps me to stay away from some unplanned buys.
  4. I found some new favorites - reviews ahead!
  5. I don't want to do this project again - no shopping is okay for a certain time but I'm quite sure my cabinets don't become too crowded again.

Drei Monate ohne (nach den Projektregeln hätte ich sogar 3 Sachen kaufen können) Kosmetikeinkäufe sind vorüber. Mein Ziel war erstmal aufbrauchen, bevor etwas neues einziehen darf. Dabei lag mein Hauptaugenmerk auf Pflege- und Reinigungsprodukten, mein Make-up Sortiment ist doch eher klein... Jetzt sind meine Badezimmerschränkchen weniger überfüllt und ich habe ein paar Favoriten (wieder) gefunden. Einiges habe ich in dieser Zeit auch gelernt: 
  1. Masseneinkäufe sind grds. in Ordnung - solange es sich um Produkte handelt, die ersten günstig sind und zweitens in größeren Mengen benutzt werden (z.B. Duschgels, da benutze ich ganz simple aus dem Drogeriemarkt, nichts außergewöhnliches)
  2. Neue Produkte sollte man ausgiebig testen, nicht nur ein paar Tage und dann wieder etwas Neues.
  3. Einkauf-/Wunschzettel schreiben, die bewahren mich zumindest vor dem einen oder anderen ungeplanten Kauf. 
  4. Ich habe wieder ein paar neue Favoriten gefunden, bald gibt es ein paar Reviews! 
  5. Nochmal würde ich das nicht machen - Anti-Shopping, okay für eine gewisse Zeit, aber ich bin mir inzwischen auch sicher, dass ich nicht mehr so viel ansammeln werde.