Wednesday, August 10, 2011

Review - P.S. I Made This

I already showed you the book by Erica Domesek just when it arrived here. After some weeks I think I can give you a short review.
I'm quite sure most of you know her website PS I made this - Erica shows examples of well-pictured DIY projects mainly based on the seasons IT-pieces. I'm a huge fan and so I wanted to get the print too. Well the book is very similar to the site - most projects have been featured on the web too (so if you not a print-junkie like me, you may be a bit disappointed). The projects in the book are divided in thre sections: jewelry, accessories and apparel. It also offers some extras: A chapter on tools plus some advices on shopping and inspiration. Plus: Every project does not only contain the picture step-by-step-tutorials but also text-based how-tos.
My overall rating: A nice resource for inspirations (also on techniques) and how to find pieces to copy but not the real thing when you want to have high quality accessories (most stuff is made of things like duct tape etc.).



Ich habe ja schon vor ein paar Wochen berichtet, dass ich mir das Buch von Erica Domesek zugelegt habe. Inzwischen konnte ich mir ein Bild davon machen - hier ist mein kurzes Review.
Ich denke, die Website der Autorin PS I made this dürfte den meisten bekannt sein. Erica zeigt Beispiele, wie man aktuelle Modeacessoires mit einfachen, oft ungewöhnlichen Mitteln "kopieren" kann. Ich finde die Site sehr inspirierend und daher wollte ich auch das Buch. Unächst: das Buch ist der Website deutlich nachempfunden - die meisten Projekte sind auch dort zu finden (und wenn man nicht so sehr auf Bücher steht wie ich, könnte man sich vielleicht ärgern). Das Buch gliedert die Projekte in drei Bereiche: Kleidung, Accessoires und Schmuck. Dazu gibt es noch Kapitel zu Werkzeugen, Einkaufen und Inspirationsquellen. Außerdem enthält jeder Projekt nicht nur die Anlietung als Bild, sonder ebenfalls einen Text, der die Steps näher erklärt.
Mein Fazit: Ganz nett, wenn man sich inspirieren lassen möchte (auch bzgl. Mitteln und Techniken). Aber wer hochwertige Accessoires und Kleidung (selbst herstellen) möchte, dem wird damit eher wenig geholfen.